قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به نمایندگی وزارت آموزش و پرورش مصمم است تا با گروه‌های مردمی و جهادی پیگیر تحقق عدالت آموزشی باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نهمین مدال تکواندو در مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان توسط میرهاشم حسینی قطعی شد.  علیرضا نادعلیان اما از دور مسابقات کنار رفت.
طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ تعداد دانشجوفرستی ایران ۴ برابر شده است. در سال ۲۰۱۰ رتبه جهانی مهاجرفرستی ایران ۱۴ بوده که در سال ۲۰۲۰، این رتبه به ۱۷ افزایش یافته است که مشکلات اقتصادی و ناتوانی در تامین هزینه‌های مهاجرت، دلایل کاهش مهاجرت بیان شده است.
اولین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی استان تهران به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در روزهای ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.
عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: مسئله معیشت مردم مسئله‌ای فوری است که حتماً باید فکر عاجلی کرد تا هر چه سریع‌تر خیال مردم راحت شود. مسائل فرهنگی مثل حجاب به نوع منطقی باید اصلاح شوند. مثلاً در دانشگاه به دانشجویان باحجاب امتیاز ویژه‌ای داده شود و کسانی را هم که رعایت نمی‌کنند، هدایت کنیم.
معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: آموزش نیم سال اول دانشجویان دانشگاه کاملا به شکل حضوری برگزار شد، اما بر اساس بخشنامه فوق الذکر تصمیم گرفتیم آموزش نیم سال دوم به شکل ترکیبی باشد بر این اساس کلاس‌های دانشجویان از ۱۴ فروردین تا ۷ اردیبهشت سال آینده به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
رئیس دانشگاه تهران به معاون دانشجویی دانشگاه ابلاغ کرد تا پرونده‌های انضباطی تشکیل شده در پی حوادث اخیر، بررسی مجدد شوند.
تصمیم گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عهده روسای دانشگاه‌ها خواهد بود.
تصویری از ابلاغیه جدید سازمان امور دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. بر اساس این ابلاغیه دانشجویانی که قصد آزادسازی مدرک تحصیلی خود را دارند، باید از حدود ۶ میلیون تا حدود ۲۵ میلیون تومان برای هر ترم، هزینه بپردازند. این هزینه با توجه به مقطع تحصیلی متغیر است.
در بخشی از اطلاعیه دانشگاه اصفهان آمده است: مقرر گردید تا ضمن تشدید نظارت‌ها بر مراکز حساس دانشگاه توسط کادر نظارتی دانشگاه و مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان، کارشناسان بهداشت محیط جهت نظارت بر کلیه فرآیند‌های تهیه و طبخ غذا و بهداشت اماکن و فضا‌های دانشگاه حضور داشته و ضمن انجام آزمایشات مستمر و معاینات کامل سلامتی از پرسنل شاغل در رستوران ها، از بکارگیری نیروی متفرقه به غیر از نیروی کار رسمی آشپزخانه در محل پخت و توزیع غذا ممانعت گردد.
در بخشی از اطلاعیه دانشگاه اصفهان آمده است: مقرر گردید تا ضمن تشدید نظارت‌ها بر مراکز حساس دانشگاه توسط کادر نظارتی دانشگاه و مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان، کارشناسان بهداشت محیط جهت نظارت بر کلیه فرآیند‌های تهیه و طبخ غذا و بهداشت اماکن و فضا‌های دانشگاه حضور داشته و ضمن انجام آزمایشات مستمر و معاینات کامل سلامتی از پرسنل شاغل در رستوران ها، از بکارگیری نیروی متفرقه به غیر از نیروی کار رسمی آشپزخانه در محل پخت و توزیع غذا ممانعت گردد.
کمیته انضباطی دانشجویان، به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات دانشجویان موظف است با تاکید بر موازین شرعی، اخلاقی، قانونی و حقوقی به این تخلفات رسیدگی کند. ضرورت دارد که این برخورد، توأم با حفظ آبرو و حیثیت اجتماعی دانشجو باشد؛ از اولین مراحل تذکر و ارشاد آغاز شده و زمینه اجتناب از تخلف و میل به اصلاح را در فرد خاطی و محیط ایجاد کند.
مسابقات قهرمانی دانشجویان کشور در ۱۱ رشته ورزشی مختلف تا پایان سال جاری برگزار می‌شود.
مسابقات قهرمانی دانشجویان در ۱۱ رشته ورزشی غیر المپیادی در دو بخش دختران و پسران تا پایان سال جاری برگزار می‌شود.
مسابقات قهرمانی دانشجویان در 11 رشته ورزشی غیر المپیادی در دو بخش دختران و پسران تا پایان سال جاری برگزار می‌شود.
مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: برای رشته‌هایی که از پانزدهمین دوره المپیاد قهرمانی حذف شده‌اند تا پایان سال 1401، مسابقات قهرمانی کشور را برگزار خواهیم کرد.
وثوقی وحدت اظهار داشت: در آیین‌نامه انضباطی برای تخلفاتی همچون ایجاد بلوا و آشوب تنبیهات سنگینی تا سقف اخراج دانشجو از دانشگاه با محرومیت از تحصیل در تمام دانشگاه‌ها تا ۵ سال درنظر گرفته شده است.
بیرجند- رئیس قوه قضائیه در جمع دانشجویان خواسته بود که اسامی دانشجویان بازداشتی خراسان جنوبی را به وی بدهند تا پیگیری لازم را انجام دهد.
رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درخصوص ایجاد فضای اعتراض و گفتگو برای دانشجویان در محیط دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه از جمله دانشگاه‌هایی است که بیشترین فضا را برای اعتراض دانشجویان فراهم کرده است. سند ما هم روزی است که آقای علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت به دانشگاه ما دعوت شدند. بهترین سالن آمفی تئاتر دانشگاه را برای این نشست انتخاب کردیم و تلاش کردیم حسن نیت خود را نشان دهیم. به تمامی دانشجویان از جمله دانشجویان همسو و غیر همسو با جریانات اخیر نیز اعلام کردیم که در نشست حضور پیدا کنند.
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: در صورتی که خانواده متعهد شود که این رفتار‌ها از سوی فرزندان دانشجوشان تکرار نشود احکام صادر را به حالت تعلیق در می‌آوریم و دانشجویان به کلاس درس خود برمی گردند.
هر گونه تغییر در نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان کارشناسی نوورود حداقل سه روز قبل از تغییر از طریق کانال آموزش اعلام خواهد شد.
اکثر دانشجویان دانشگاه تهران که در طول دو هفته اخیر توسط مراجع مسئول بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند.
سخنگوی وزارت علوم: طی چند روز گذشته در دانشگاه ها بیشتر از ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر تجمع نداشتیم. روز یکشنبه نسبت به روز شنبه تعداد دانشجویان در تجمع کمتر شد.
مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: باید رایزنی کنیم تا بتوانیم ردیف بودجه مشخصی برای تربیت بدنی تعریف کنیم.
بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی ۶ تا ۸ مهرماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ